Gotraining.gr

’Creating an interactive e-book  with comics for teaching entrepreneurship in VET’

Erasmus+  2017

Τίτλος σχεδίου:   «Κατάρτιση  εκπαιδευτικών και μεταφορά καλών πρακτικών για το μηχανισμό του δυϊκού εκπαιδευτικού συστήματος μαθητείας στην ΕΕΚ: Η συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερομένων από τις επιχειρήσεις, την κυβέρνηση και την κοινωνία» .

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  2017- 1-EL01-KA116-035741

Η Ενωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών ( Ε.Τ.Ε.), ως επιστημονική Ενωση, παρακολουθώντας ταεκπαιδευτικά δρώμενα και ανταποκρινόμενη στο αίτημα των μελών της για επιμόρφωση, σχεδίασεαυτή την κατάρτιση με την πεποίθηση ότι τα προσδοκώμενα αποτελέσματα θα καλύψουν πλήρως τιςανάγκες των συμμετεχόντων, κάτι το οποίο επετεύχθη με άριστα αποτελέσματα.Η επίτευξη των στόχων του σχεδίου ξεπέρασε τις προσδοκίες των συμμετεχόντων και απόκτησανεμπειρίες πολύτιμες για τον εργασιακό τους βίο και ικανότητα για μεταφορά καλών πρακτικών σχετικάμε την υλοποίηση της Μαθητείας και τα πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν, όπως

• Εποπτεία της μαθητείας

• Παρακολούθηση της προόδου των μαθητών στο σχολείο και τον χώρο εργασίας.

• Κατανόηση του ρόλου των σχολείων ,των επιμελητηρίων και των εταιρειών στην αξιολόγηση τηςΜαθητείας

• Μέθοδοι αξιολόγησης των μαθητευόμενων και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων.

• Αναγνώριση και πιστοποίηση των αποφοίτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης.

• Αξιολόγηση των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στη μαθητεία (κριτήρια, εκπόνηση εκπαιδευτικώνπρογραμμάτων κλπ)

Με το νομοθετικό πλαίσιο για τον θεσμό της μαθητείας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας, η πολιτεία χαράσσει ενιαία στρατηγική για σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση,προσαρμοσμένη στις ανάγκες των μαθητών για επαγγελματική αποκατάσταση και εξέλιξη και τωνεπιχειρήσεων για εξειδικευμένο προσωπικό που μπορεί να ενταχθεί άμεσα στην παραγωγικήδιαδικασία και να συντελέσει στην αναγκαία αύξηση της παραγωγικότητας.

Είναι ένας νέος θεσμός για τους καθηγητές των ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ., ο οποίος εισάγει νέους τρόπουςπρακτικής άσκησης για τους μαθητές, με σκοπό να τους εξοικειώσει με την αγορά εργασίας καιταυτόχρονα να τους χορηγήσει όλα τα απαραίτητα εφόδια, για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στιςαπαιτητικές ανάγκες.

Μέσα από την υλοποιηθήσα κατάρτιση οι συμμετέχοντες υιοθέτησαν μια νέα άποψη για τη δομή τηςΕπαγγελματικής Εκπαίδευσης, όπου θα κυριαρχούν η εξωστρέφεια, η υιοθέτηση καλών πρακτικών και ηθετική σχέση μεταξύ της σχολικής κοινότητας και της αγοράς εργασίας.

Το Γερμανικό δυικό σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης, αποτελεί ολοκληρωμένο και υποδειγματικόσύστημα και θεωρείται μοντέλο για πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, που επιδιώκουν τη μείωση τηςανεργίας και την καλύτερη ανταπόκριση προσφοράς και ζήτησης σε δεξιότητες στην αγορά εργασίας.

Στα πλαίσια αυτού του σχεδίου, οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν από τον πλέον αρμόδιο φορέα για τοδιττό σύστημα εκπαίδευσης της Γερμανίας , όπως είναι το επιμελητήριο του Μονάχου, το οποίο είναιαρμόδιο για την εποπτεία των καταρτιζομένων και τον σχετικό έλεγχο επιχειρήσεων καιεπαγγελματικών σχολείων στην ευρύτερη περιοχή της Βαυαρίας.

Επισκέφτηκαν επίσης Επαγγελματικά σχολεία και επιχειρήσεις με σκοπό να κατανοήσουν καλύτερα τορόλο του σχολείου στην αξιολόγηση της πρακτικής άσκησης, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τουκαι τον τρόπο σύνδεσής με την αγορά εργασίας.

Ενημερώθηκαν για τα προγράμματα σπουδών και τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητευόμενων εντόςτου σχολικού προγράμματος αλλά τα καθήκοντά τους στην επιχείρηση.

Επίσης τους δόθηκε η δυνατότητα να κάνουν συγκρίσεις των Εκπαιδευτικών συστημάτων (Ελλάδας-Γερμανίας) και να εξάγουν εποικοδομητικά συμπεράσματα που θα τους βοηθήσουν να εφαρμόσουν μετον καλύτερο δυνατό τρόπο το νέο θεσμό στα σχολεία τους.

Η κατάρτιση στην Ακαδημία του επιμελητηρίου βοήθησε τους συμμετέχοντες στην κατανόηση τουρόλου τους, στο δυικό εκπαιδευτικό σύστημα (προγράμματα σπουδών, οργάνωση διδασκαλίας, μέθοδοιμάθησης, τρόποι αξιολόγησης κλπ) και της συμμετοχής του στις εξετάσεις πιστοποίησης.Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν ακόμη για τα κίνητρα που δίνονται στα μέλη του Επιμελητηρίου(επιχειρήσεις), ώστε να συμμετέχουν και να στηρίζουν το θεσμό της μαθητείας καθώς και για το πώςσυμβουλεύουν τους υπεύθυνους για την κατάρτιση. με ποιους τρόπους εποπτεύουν την κατάρτιση στηνεπιχείρηση, πιστοποιούν την ικανότητα των εταιρειών και των εκπαιδευτών, καταχωρούν τιςσυμβάσεις και διαχειρίζονται τις εξετάσεις.

 

1η Ροή

 

2η Ροή

 

Σχεδίαση CPP